Неизвестна песен и опит за нотирането й

Тези дни гледах едно кратко видео в Instagram на Musekiwa Chingodza.

This guy… Such an amazing musician. #mbira #shona #musekiwachingodza #debartoloperformingartscenter #tcptour

A post shared by Third Coast Percussion (@thirdcoastpercussion) on

Хареса ми простичката мелодия и снощи реших да я нотирам набързо.

Получиха се два варианта. Единият се доближава повече до пулсацията на оригинала, за сметка на това вторият отговаря на теорията, с която съм свикнала: че всяка песен се състои от 4 фрази с равен брой пулсове (8 или 12, в този случай са 4; разбира се възможно е това да е някоя от по-редките песни, в които има само 2 фрази по 8… а в 1-2 случая съм попадала на песни с по 6 фрази).

Помествам ги по-долу.

А, има и трети вариант, в който съм добавила една пауза, защото ми се струва (но може да е само илюзия), че такава в изпълнението има… Но тогава теоретичните бройки отиват съвсем по дяволите.

Musekiwa Chingodza

Musekiwa Chingodza 01

Musekiwa Chingodza-better one

Edit: В крайна сметка добавих още една част, която да допълни мелодията хармонично, надявам се. Цялата песен е в заглавната снимка на поста.
Еdit 2: Песента се оказа Chigwaya.
Leave a Reply

